Konkursy w ramach funduszy unijnych dzielą się na konkursy tematyczne: inwestycyjne, eksportowe, badawcze i są ukierunkowane na wyznaczone branże czy też inteligentne specjalizacje. W związku z powyższym skupiają się na indywidualnych potrzebach wnioskodawców, wynikających z ich codziennych potrzeb, prostych inwestycji lub planowanego rozwoju, zamkniętych w ramach danej działalności. Oczywiście takie zabiegi mają dużo plusów – pomagają rozwinąć się branżom zmagającym się z problemami oraz zmniejszają konkurencję po dofinansowanie. Co jednak w sytuacji gdy przy okazji własnego przedsięwzięcia okaże się, że osoba z naszego działu badawczego bądź technicznego znalazła rozwiązanie przydatne w innej branży? Żaden przedsiębiorca nie udostępni takiego pomysłu ogólnie, pro publico bono, ze względu na brak korzyści finansowych z tym powiązanych. Znalezienie kupca na rozwiązanie również może okazać się trudne oraz uciążliwe dla danego przedsiębiorcy, a jeszcze bardziej dla pojedynczej osoby. Na szczęście, polskie instytucje zdecydowały się zaczerpnąć inspiracji od podmiotów zagranicznych i wprowadziły nową, dobrą praktykę wynagradzania ludzi za posiadane pomysły.
czytaj więcej »